Friday, February 5, 2010

انتقال افتخار برزگریان ، دانشجوی زندانی دانشگاه فردوسی به بند مجرمان خطرناک

انتقال افتخار برزگریان ، دانشجوی زندانی دانشگاه فردوسی به بند مجرمان خطرناک

افتخار برزگریان دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد به بند افراد شرور و مجرمان سابقه دار،در زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.
افتخار برزگریان،دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد و مسئول ستاد دانشجویی مهدی کروبی در استان خراسان ، با گذشت 150 روز از تبدیل قرار بازداشت موقت به وثیقه 10 میلیونی و علی رغم تودیع وثیقه توسط دوستانش ، به طور کاملا غیرقانونی همچنان در بند 5 زندان وکیل آباد مشهد زندانی میباشد..
بنا به این گزارش افتخار برزگریان در تاریخ 4 شهریور و در محل کارش،توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود و پس از اینکه یک ماه در سلول انفرادی اطلاعات مشهد به سر برد،به زندان وکیل آباد منتقل شد.وی پس از گذراندن مدتی در بند 6/1(بند زندانیان سیاسی)،به بند 5 زندان منتقل شده و از آن زمان تاکنون،مدت 50 روز است که در کنار مجرمان خطرناک و سابقه دار به سر می برد.این در حالی است که طبق قانون،زندانیان باید به نسبت اتهام،تفکیک شوند.
گفته میشود انتقال این فعال دانشجویی دانشگاه فردوسی به بند مجرمان خطرناک در ادامه فشار های غیر قانونی بر وی جهت گرفتن اعترافات تلویزیونی میباشد.
گفتنی است نیروهای امنیتی،شرط آزادی افتخار را ترک شهر مشهد،پس از آزادی عنوان کرده اند!این در حالیست که با وجود صدور قرار وثیقه از مدت ها قبل،قاضی حیدری،مسوول پرونده ی وی،حاضر به پذیرش وثیقه ارائه شده از طرف دوستان افتخار نشده است.

No comments:

Post a Comment